تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۴۰۲۳۰۶
یادداشت|

توئیت آقای نماینده خدمت است یا خیانت؟

شهرام مهدوی‌مطلق
۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
توئیت آقای نماینده خدمت است یا خیانت؟
کبنا ؛دقیقاً در شرایطی که ایران خواهان صلح و ثبات و فضایی آرام و بی‌تنش و عاری از حضور قدرت‌های استکباری در منطقه خزر می‌باشد، راهبرد ایالات متحده آمریکا در تضاد با منافع کشور ما و در راستای فشارهای همه جانبه تحریمی و تهدیدی علیه ملت ایران، تلاش برای باز کردن فایل و پیچیده کردن موضوع رژیم حقوقی دریای خزر و ایجاد یک محدوده درگیری جدید برای ایران با همسایگان شمالی است.
 
آمریکا علی الخصوص به دنبال ایجاد اصطکاک بین ایران و روسیه می‌باشد تا هم حلقه فشارهای پیرامونی بر ایران را تکمیل نماید و هم با طرح منابع انرژی خزر فشار حوزه استراتژیک انرژی خلیج فارس بر آمریکا که با تهدید ایران در باریکه هرمز همراه شده است را کاهش دهد.
 
به همین سبب غرب و خاصه آمریکا تلاش گسترده‌ای را جهت حضور در منطقه خزر و تنوع بخشیدن به منابع انرژیک و کاهش اتکا به انرژی خلیج فارس آغاز کرده است، تنها عاملی که حضور آمریکا در این منطقه را توجیه و تسریع خواهد داد، نظامی کردن منطقه با اتخاذ مواضع بلندپروازانه هر کدام از کشورهای حاشیه خزر، خصوصاً از سوی ایران و روسیه خواهد بود.
 
حالا قضاوت با خوانندگان محترم، طرح انحرافی سهم ۵۰ درصدی ایران از دریای خزر در چنین شرایطی توسط نماینده مجلس در قالب توئیت قبل از سفر رئیس جمهور به اجلاس خزر، علاوه بر آشکار بودن تئوری ضد شرقی آقای نماینده، آیا خدمت به ایران است یا خیانت به ایران؟!
 
آیا این اظهار نظر برانگیختن شرق و غرب علیه ایران در کل منطقه خزر را به همراه ندارد؟ مگر امثال ایشان نیستند و نبودند که بستن تنگه هرمز را باعث نظامی شدن منطقه می‌دانستند، سیاست‌های یک بام و دو هوای این نماینده حقوقدان جز غرض ورزی در کدام منشورهای حقوقی وجود دارد؟
 
از طرف دیگر در شرایطی که تهدیدها و عربده کشی‌های آمریکا اعم از سیاسی و نظامی علیه ملت ایران با هدف کشاندن ایران به میز مذاکره و به طبع تسلیم، زبانزد و در عرصه بین المللی و به اوج خود رسیده است.
 
فرمانده کل سپاه به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی در راستای اهداف راهبردی و مقابله به مثل در برابر این زیاده خواهی به رئیس جمهور آمریکا نامه هشدار می‌نویسد، به جای اینکه وزیر دفاع آمریکا یا مقامات پنتاگون جواب دهند، جواب محکم فرمانده سپاه از داخل مجلس ایران با قلم علی مطهری داده می‌شود.
 
و اکنون که همه نگاه‌ها به دستگاه قضایی برای برخورد انقلابی با مفسدان اقتصادی دوخته شده و این قوه برای برخورد مورد انتظار ملت با موانع قانونی و حقوقی مواجه است، جهت عبور و دریافت اختیارات به اذن حکومتی یا قانونی نیاز دارد که از کوتاه‌ترین راه ممکن طی نامه‌ای، از ولی فقیه درخواست اختیار کرده و اختیار کامل دریافت می‌نماید.
 
حق بود که نمایندگان مجلس از جمله آقای مطهری و صادقی که در نوشتن نامه سرگشاده ید طولایی دارند، به رئیس دستگاه قضا نامه و توئیت می‌زدند که حالا وقت عمل است و با دریافت اختیارات تام از رهبری، جای درنگ نیست و با مفسدان باید با نهایت دقت و سرعت برخورد شود، آقای مطهری دوباره از سر گشاده در شیپور انتقاد می‌دمد و به قوه قضاییه نامه می زند که چرا به جای رهبری، به ما نامه ننوشتید؟ و نوع مطالبات را وارونه می‌نماید.
 
آیا انتشار چنین مواضعی از سوی این دو نماینده محترم مجلس در راستای اظهار نظر نمایندگی است و یا غرض ورزی با اهداف خاص و یا نامعلوم؟
 
تأسف عمیق‌تر اینکه جمع قابل توجهی از دوستان انقلابی به جای توجه به چنین مواردی و اهم و مهم و اولویت بندی کردن مسائل، به جای مطالبه گری مسائل اساسی، درگیر چنین فضاهایی شده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمود
Iran, Islamic Republic of
همین که شماها که همیشه مخالف برجام بودید حالا دارید از مذاکرات دریای خزر حمایت می کنید جای شکر داره. ولی باید منتظر ماند و دید که آخر و عاقبتش چی میشه به نفع ایرانه یا به ضرر ایران!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1