کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت:

«کهگیلویه» نیکبخت می‌شود

سید کمال صالحیان‌فر

27 تير 1397 ساعت 19:53

کهگیلویه کسی را می‌خواهد که به همراه استقلال فکری و فارغ از مسائل قومیتی و نگاه‌های طایفه‌ای درد این مردم بشناسد و برای درمان آنها داروهای شفابخش تجویز نماید، مدیری که سال‌ها کهگیلویه از نبود آن ضرر و زیان های زیادی کرده است.


سید کمال صالحیان‌فر
نهایتاً بعد از کش و قوس‌های فراوان و اختلافات شدیدی که بین نیروهای سیاسی شهرستان کهگیلویه به وجود آمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اطلاع از نگاه های قومی و قبیله‌ای که سال‌ها این شهرستان را به عقب رانده بود، چاره کار را در انتخاب فرمانداری خارج از حوزه کهگیلویه دانست. علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد قبل از این هم وعده داد بود که نهایت دقت را در انتخاب فرمانداران و مدیران لحاظ کند.
او بالاخره تصمیم گرفت و با همفکری نیروهای صاحب نظر «جعفر نیکبخت» که سال‌ها در شهر دهدشت به مردم این منطقه خدمت کرده بود و به خوبی با درد و آلام ساکنین این دیار آشنا است را به سکانداری فرمانداری کهگیلویه منصوب کرد.
«نیک‌بخت» تمام مدارج عالیه دانشگاه را گذرانده و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و در پست‌های مدیریتی مختلف از جمله معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی منشأ خدمات فراوانی بوده است.
اگر چه سال‌هاست از عمر شهرنشینی مردم خوب و فهم کهگیلویه می‌گذرد، اما هنوز محرومیت بخش جدایی ناپذیر شهر دهدشت و شهرستان کهگیلویه بوده است، هر مدیر و یا فرمانداری آمده صحبت از رفع محرومیت و تلاش برای توسعه و پیشرفت این شهرستان نموده است، اما علی رغم کارهای بزرگی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان صورت گرفته اما کماکان رنگ محرومیت بر قامت استوار چون «حاتم» مردم این سرزمین سنگینی می‌کند.
می توان برای این عدم توسعه یافتگی دلایل زیادی را بر شمرد ولی ما در این مقاله قصد داریم یک مورد اساسی را اشاره و مورد بررسی قرار دهیم و راهکارهایی جهت حل این معضل ارایه نماییم.
سیاست زدگی آفت بزرگی است که بویژه در جوامع جهان سوم و الخصوص جامعه ما علت بسیاری از مشکلات می باشد.
این معضل بزرگ در کهگیلویه شدت بیشتری دارد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع اشاره کرد و گفت: متأسفانه قوم‌گرایی، طایفه‌گرایی و مناسبت‌های فامیلی نقش پررنگی در کارها و امورات این مردم دارد و این شهرستان از همین مسئله رنج می‌برد بارها نیز حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده محترم ملی فقیه در استان نسبت به این آفت بزرگ هشدار داده اند و لعنت فرستاده اند بر کسانی که با سیاست زدگی مانع از پیشرفت و توسعه استان بوده اند.
ظریفی گفت؛ «آنچه در استان کهگیلویه و بویراحمد بلای جان جامعه شده است سیاست زدگی و افتادن اشخاص در دامن گروه ها و جناح های قدرت طلب است که بعد از رسیدن به جایگاه و مقام در عوض آن که در خدمت منافع مردم و توسعه استان باشند صرفا فرمانبری در دست تصمیم گیرندگان گروه های سیاسی می باشند. گروه های مافیایی که به سختی اجازه ظهور و رشد چهره های توانمند خارج از حلقه خود را می دهند و مدام دنبال «له» کردن شخصیت های مستقل هستند»
همه‌ی کارنامه مدیریتی «جعفر نیکبخت» را می‌داند و روحیه مردم‌داری و تعامل بالای او را می‌شناسند، او با مردم کهگیلویه سال‌ها زنگ کرد و با آنها در پس کوچه‌های شهر دهدشت با مردم این شهر قدم زده است و رنج آنها را می‌داند. او یک شخصیت دانشگاهی و علمی است، دانشگاه و حوزه سلامت را هم می‌شناسد، چنین شخصیت‌های کیمیاهای ارزشمند هستند که امروز ایران اسلامی و کهگیلویه به وجود آنها نیازمند است.
کهگیلویه کسی را می‌خواهد که به همراه استقلال فکری و فارغ از مسائل قومیتی و نگاه‌های طایفه‌ای درد این مردم بشناسد و برای درمان آنها داروهای شفابخش تجویز نماید، مدیری که سال‌ها کهگیلویه از نبود آن ضرر و زیان های زیادی کرده است.
با همه این حرف‌ها «جعفر» با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده که نشان داده چرخیدن چرخ‌های پروژه‌های بزرگی همانند سیمان، پتروشیمی، گازرسانی، برق و آب دیارش مهمتر از بازی‌های سیاسی و کار شخصی برای صاحبان قدرت است و همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند روزگار مردم این دیار را به سمت «نیکبختی» هدایت کند.
بزرگان جریان‌های سیاسی، رسانه‌ها و ریش سفیدان و معتمدین کهگیلویه برای یک بار که هم شده اجازه دهند تا این مدیریت جدید کار خود را بدون فشارهای سیاسی، شخصی و منفعت‌های گروهی کار مردم را پیگیری و دنبال کند.


کد مطلب: 401593

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/article/401593/کهگیلویه-نیکبخت-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1