تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۴۰۱۵۹۳
یادداشت:

«کهگیلویه» نیکبخت می‌شود

سید کمال صالحیان‌فر
۲۱
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
«کهگیلویه» نیکبخت می‌شود
کبنا ؛سید کمال صالحیان‌فر
نهایتاً بعد از کش و قوس‌های فراوان و اختلافات شدیدی که بین نیروهای سیاسی شهرستان کهگیلویه به وجود آمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اطلاع از نگاه های قومی و قبیله‌ای که سال‌ها این شهرستان را به عقب رانده بود، چاره کار را در انتخاب فرمانداری خارج از حوزه کهگیلویه دانست. علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد قبل از این هم وعده داد بود که نهایت دقت را در انتخاب فرمانداران و مدیران لحاظ کند.
او بالاخره تصمیم گرفت و با همفکری نیروهای صاحب نظر «جعفر نیکبخت» که سال‌ها در شهر دهدشت به مردم این منطقه خدمت کرده بود و به خوبی با درد و آلام ساکنین این دیار آشنا است را به سکانداری فرمانداری کهگیلویه منصوب کرد.
«نیک‌بخت» تمام مدارج عالیه دانشگاه را گذرانده و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و در پست‌های مدیریتی مختلف از جمله معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی منشأ خدمات فراوانی بوده است.
اگر چه سال‌هاست از عمر شهرنشینی مردم خوب و فهم کهگیلویه می‌گذرد، اما هنوز محرومیت بخش جدایی ناپذیر شهر دهدشت و شهرستان کهگیلویه بوده است، هر مدیر و یا فرمانداری آمده صحبت از رفع محرومیت و تلاش برای توسعه و پیشرفت این شهرستان نموده است، اما علی رغم کارهای بزرگی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان صورت گرفته اما کماکان رنگ محرومیت بر قامت استوار چون «حاتم» مردم این سرزمین سنگینی می‌کند.
می توان برای این عدم توسعه یافتگی دلایل زیادی را بر شمرد ولی ما در این مقاله قصد داریم یک مورد اساسی را اشاره و مورد بررسی قرار دهیم و راهکارهایی جهت حل این معضل ارایه نماییم.
سیاست زدگی آفت بزرگی است که بویژه در جوامع جهان سوم و الخصوص جامعه ما علت بسیاری از مشکلات می باشد.
این معضل بزرگ در کهگیلویه شدت بیشتری دارد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع اشاره کرد و گفت: متأسفانه قوم‌گرایی، طایفه‌گرایی و مناسبت‌های فامیلی نقش پررنگی در کارها و امورات این مردم دارد و این شهرستان از همین مسئله رنج می‌برد بارها نیز حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده محترم ملی فقیه در استان نسبت به این آفت بزرگ هشدار داده اند و لعنت فرستاده اند بر کسانی که با سیاست زدگی مانع از پیشرفت و توسعه استان بوده اند.
ظریفی گفت؛ «آنچه در استان کهگیلویه و بویراحمد بلای جان جامعه شده است سیاست زدگی و افتادن اشخاص در دامن گروه ها و جناح های قدرت طلب است که بعد از رسیدن به جایگاه و مقام در عوض آن که در خدمت منافع مردم و توسعه استان باشند صرفا فرمانبری در دست تصمیم گیرندگان گروه های سیاسی می باشند. گروه های مافیایی که به سختی اجازه ظهور و رشد چهره های توانمند خارج از حلقه خود را می دهند و مدام دنبال «له» کردن شخصیت های مستقل هستند»
همه‌ی کارنامه مدیریتی «جعفر نیکبخت» را می‌داند و روحیه مردم‌داری و تعامل بالای او را می‌شناسند، او با مردم کهگیلویه سال‌ها زنگ کرد و با آنها در پس کوچه‌های شهر دهدشت با مردم این شهر قدم زده است و رنج آنها را می‌داند. او یک شخصیت دانشگاهی و علمی است، دانشگاه و حوزه سلامت را هم می‌شناسد، چنین شخصیت‌های کیمیاهای ارزشمند هستند که امروز ایران اسلامی و کهگیلویه به وجود آنها نیازمند است.
کهگیلویه کسی را می‌خواهد که به همراه استقلال فکری و فارغ از مسائل قومیتی و نگاه‌های طایفه‌ای درد این مردم بشناسد و برای درمان آنها داروهای شفابخش تجویز نماید، مدیری که سال‌ها کهگیلویه از نبود آن ضرر و زیان های زیادی کرده است.
با همه این حرف‌ها «جعفر» با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده که نشان داده چرخیدن چرخ‌های پروژه‌های بزرگی همانند سیمان، پتروشیمی، گازرسانی، برق و آب دیارش مهمتر از بازی‌های سیاسی و کار شخصی برای صاحبان قدرت است و همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند روزگار مردم این دیار را به سمت «نیکبختی» هدایت کند.
بزرگان جریان‌های سیاسی، رسانه‌ها و ریش سفیدان و معتمدین کهگیلویه برای یک بار که هم شده اجازه دهند تا این مدیریت جدید کار خود را بدون فشارهای سیاسی، شخصی و منفعت‌های گروهی کار مردم را پیگیری و دنبال کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Germany
كو جون خت جم كو مثلا يه فرموندارى ايتره چكنه
رضایا
United States
داداش شما یا احساساتی. تو این حرفاس
باید دید چه میشه خوش خیالی هیچوقت خوب نبود خصوصا تو استان ما!
اگر ایشون خونشون رو آورد دهدشت بعدش میشه گفت کمی با آلام مردم آشنا خواهند شد وگرنه نوشته شما در حال حاضر به.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدایی دکتر نیکبخت هم مانند پروفسور مححمدرضا نیکبخت انسانی توانمندهست
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه فرمانداری دکتر نیکبخت بود که به درستی انتخاب شد و قطعا آثار مثبت این انتخاب به زودی در شهرستان کهگیلویه بزرگ نمایان خواهد شد
United Arab Emirates
. یک رئیس اداره هست نه فرماندار
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
مگه فرماندارن قبلی قبلش فرماندار و استاندار و وزیر بودن ایشون باسواد با اصالت و .... هستن یکم فکرت را محدود به مسائل سیاسی نکن
مسیحی
United States
درود.مطلب قشنگی بود.
Iran, Islamic Republic of
خدمت جناب آقای دکتر نیکبخت عرض تبریک دارم وامیدوارم که موفق ومویید باشد ودرد مردم کهکیلویه را به خوبی درک کند ودر خصوص رفع آنها بصورت شبانه روزی بدور از دسته بندی های سیاسی اقدام نماید واقعا به جناب آقای دکتر احمدی استاندار محترم به خاطر حسن انتخابشان تبریک می گویم چون واقعا انسان بسیار توانمندی را انتخاب کرد آقای دکتر نیکبخت مطمنا با توجه به اینکه توانایی بسیار بالایی دارد وولیاقت پست های بالاتری رادارد از اینکه پذیرفته درپست فرمانداری دهدشت کار کند مسلما انگیزه ای جز خدمت ندارد ان شاءالله که موفق وموئید منصور باشد
لنده
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه نیکبخت میشود /تا این فرماندا. میشود /هی کمک،هی کمک به یا خدا ک. را بردارید
Iran, Islamic Republic of
بیشتر مقاله ات. میدهد تا تجزیه وتحلیل
شیرین بانو زرین
Iran, Islamic Republic of
تبریک عرض میکنم خدمت همکار گرامی جناب آقای دکتر نیکبخت.
دوام توفیقات و مزید عزت و سلامت ایشان را از جهاندار جان آفرین مسالت دارم.

انشاالله که واقعا شهرستان کهگیلویه نیکبخت شود.
امین
Iran, Islamic Republic of
آقای صالحیان مقاله ات بیشتر بوی. شاید ایشون پزشک موفقی باشه اما سابقه یک روز حتی یک روز سابقه در وزارت کشورنداره. و چطور میگید مدیر موفقی است. مگه یک فرماندار چقدر توان اجرایی و چقدر اختیار داره. اگه قرار بر تسلط بر بودجه باشه کی از خود پوزش مسلط تر بود.
رضا
Romania
سرگرم کردن مردم تاکی؟تازمانیکه مدیران فقط نامه پاراف میکنند وفضای خلاقیت وبرنامه ریزی منطقه ای براساس نیازمندیها وجودنداشته باشد وفرمانداردارای قدرت اجرایی واقعی وتصمیم گیری و......نباشد شومن ها واکتورها مردم رامشغول وسلسله این بهتروآن بدتر ادامه خواهدداشت
Iran, Islamic Republic of
جوجه ها را آخر پاییز میشمارند. مثلا اگر رئیس بیمارستان میشد یه تجربه و تخصصی داشت اما برای سکان فرمانداری مطمئن باش موفق نحواهد شد و با آنچه نوشتی متضاد هست
کاکا
United States
خدا پیر پیغمبر اینو که گفتی. . بپرس نام سه روستای کهگیلویه را بنوید اگر بلد بود هرچه تو نوشتی درس
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگه اگر. رو جمع و جور بکنه .فرمانداری پیش کش ...
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای صالحیان فر اولین کسی که علیه آقای نیکبخت فرماندار شهرستان کهگیلویه گام برداشت ، خود شما هستید . میدانی چرا؟ برو مطتلب خودت را یکباد بخوان و روی خواسته هایت دقت کن . توقع بیجا
آقای نیکبخت و هر مسیول دیگری را همین نوشته خالی از فهم نابود میکنه .
Canada
به همين خيال باش ايشون اگه كاري بود معاونت دارو وغذا را نميداد .خدا دلتونو خوش نكنيد كه ايشون .
رستم فرخ زاد
Iran, Islamic Republic of
هر کسی بیاد.بهتر از اصلاح طلبان کهگیلویه است. حتی اگه سواد هم نداشته باشه. بهتر از اینه که ده نفر دیگه براش تعین تکلیف بکنن.. خدا حافظ منطقیان.
علی ارای
Iran, Islamic Republic of
وقعا دست استاندار درد نکنه بافرماندار ش
احمد
Iran, Islamic Republic of
لاهوتی ومنطقیان وعدل.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1